Med Questback får du en smart lösning som ger dig de verktyg du behöver för att analysera din verksamhet. Det gör att du kan förbättra ditt företag och göra att det lyckas bättre, blir mer lönsamt och mer effektivt i framtiden.
Varför använda digitala lösningar?
Det finns många olika sätt att ta reda på vad dina medarbetare tycker eller hur dina kunder uppfattar företaget och varumärket. Att använda en färdig tjänst som du kan nå digitalt är ett av de enklaste sätten. Där kan du till exempel hitta färdiga mallar och det finns en kundtjänst som kan hjälpa till när något strular. Du får dessutom tillgång till analysverktyg som gör att du enkelt kan få en översikt över den data du samlat in. Varför göra det svårare än det behöver vara? Det finns säkert mycket annat som behöver göras i företaget. Med Questback kan du sköta undersökningarna på ett smidigt sätt och samtidigt hinna med mycket annat.
Vad tycker dina medarbetare?
De allra viktigaste i ditt företag är dina medarbetare. Har du rutiner så det blir lätt för dem att komma med åsikter och idéer? Vet du hur de upplever verksamheten och vad de önskar skulle förbättras? Genom de medarbetarudersökningar som Questback erbjuder får du perfekta verktyg att använda dig av. Medarbetare som känner sig delaktiga och lyssnade på mår för det mesta bättre. De blir också mer engagerade i hur det går för företaget, vilket ökar effektiviteten.
Lyssna på dina kunder
Ofta sägs det att kunden alltid har rätt. Det är väl kanske inte alltid sant, men det kan för det mesta vara värt ganska mycket att höra vad dina kunder tycker om företagets verksamhet. Med Questback får du möjlighet att arbeta med relationen till dina kunder – och fler möjligheter att lyssna på deras åsikter. Det har visat sig att kunder blir mer lojala när de känner att någon bryr sig om deras upplevelser. De tycker också att det de anlitat någon för att göra blir mer värdefullt och kan bli beredda att betala mer. Det finns olika slags lösningar hos Questback som du kan använda. Allt från enkla kundundersökningar till mer avancerade verktyg. Med olika slags feedback från dina kunder får du en chans att analysera den del av marknaden du når ut till. Framför allt när du har ett nytt företag kan det ha stor betydelse, även om det också finns annat du kan behöva göra för att lyckas.
Analysera resultaten
Det räcker inte med att samla in åsikter, idéer och tankar. Du måste också analysera all data du får in för att det ska gå att använda den på ett meningsfullt sätt. Med de verktyg du får via Questback kan du skapa den överblick du behöver och få rätt förutsättningar för analysen av materialet. Det är först efter att du analyserat ditt material som det kan få betydelse på riktigt. Först då kan du se var svagheter finns, vilka utvecklingsområden du har att jobba med och vad du skulle kunna göra för att lyckas bättre.
Om författaren